Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

четвъртък, 30 април 2015 г.

Как да се преборим с депресията при възрастните хора?


Депресията при възрастните хора е често заболяване. За да се справят с това състояние е необходимо лечение, което може да се проведе по няколко начина:

    Физическа дейност
Физическата дейност или разходките навън помагат за подобрение на настроението на Вашите близки възрастни или болни хора. Добре е упражненията да се правят няколко пъти седмично.


    Психотерапия
Психотерапията или терапия чрез разговори може много да помогне на възрастните хора да се справят с депресията. При този вид лечение, пациентът се връща към възможната причина за депресията. Чрез разговорите човек може да освободи своите емоции и да се справи с проблема.Понякога може да се наложи и терапията да се проведе групово или семейно, ако има нарушени междуличностни отношения.


    Билки
Билките като жълт кантарион, джинджифил, женшен, валериана, карамфил, босилек и др., също могат да помогнат при справяне с депресията. Всяка от билките има различен ефект върху организма.


Джинджифилът е популярен от векове като лекарство и като подправка. От джинджифила може да се прави чай или запарки. Джинджифилът може да допълни лечението на депресия чрез психотерапия. Може да си направите следния лек за окрепване на имунната система на организма и за справянето с депресията:


В съд добавете сокът от един лимон или друг цитрусов плод. Сипете мед на вкус и настърган корен от джинджифил.


Чаят от жълт кантарион има много добър ефект при лечението на депресията. Вземането му улеснява синтеза на допамин. Допаминът контролира нашите емоции, поведение, концентрация, внимание и мотивация.Пиенето по една чаша чай сутрин и вечер окрепва организма, денят ни става по-продуктивен, а сънят ни спокоен.


    Хранителни добавки
Хранителните добавки могат да липсата на някои витамини в организма, за да се справим по-бързо и лесно с депресията.


    Хомеопатия
Лечението на депресията с правилните хомеопатични лекарства може да помогне на организма да се справи с различни болести, включително и с депресията. Различните хомеопатични продукти помагат по различен начин. Затова трябва да се избере най-подходящият при справянето с проблема.Едни помагат да се преодолее апатията, други – състояния на тревожност, различни страхове и др.
Най-добре е хомеопатичното лечение да се назнaчи от специалист.


    Депресията може да се излекува и с храна  

„Нека храната ви бъде лекарство и лекарството – храна!”
Хипократ

Според проучване, възрастните хора, които консумират по-често риба и морски дарове, имат по-малък риск да развият депресия. Това най-вероятно се дължи на Омега-3 мастни киселини, които се съдържат в тези продукти и за които се смята, че подобряват психичното здраве. Проучванията установяват, че депресираните хора имат по-ниски нива на здравословните мазнини в организма си. Херингата, пъстървата, сьомгата и рибата тон са с най-богато съдържание на Омега-3 мастни киселини. Може да се приема и рибено масло за хората, които не харесват тези храни.


Тъмнозелените листни зеленчуци като спанак, зелена салата, броколи съдържат голямо количество витамин В и фолати. Яденето им подобрява работата на мозъка и сме по-устойчиви срещу депресия. Недостигът на такива вещества усилва опасността от психично разстройство.


Бобовите храни съдържат вещества, които повишават настроението и предпазват от ракови заболявания.


Вземането на пшенични зародиши задовoляват нуждите на организма от фолиева киселина, магнезий, цинк и витамин  Е. Те намаляват риска от развиване на депресия и предпазват от разболяване от болестта на Алцхаймер.


Ягоди са богати са на витамин С, В и антиоксиданти. Те са добър помощник в борбата срещу депресия.


Диня е отлична храна за предотвратяване на депресия. Тя подобрява физическото и психическото здраве.


Цитрусовите плодове съдържат високо съдържание на витамин C и храненето с тях помага при лечение на депресия.


Морковите са изключително богати на витамини. Те предпазват организма от депресия, рак, инсулт и диабет. Полезни са също за здраво сърце и за добро зрение.


Храненето с овесени ядки оказва положително въздействие при депресия. Те съдържат високо съдържание на тиамин и магнезий, които оказват положително въздействие върху емоциите и настроението. Овесените ядки могат да се сурови с кисело мляко или да се добавят в печива.


Прочетете още за: Симптомите и преодоляването на депресията при възрастни хора 

Ако имате близък с подобни проблеми, вижте грижи за болен в нашият сайт.