Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

вторник, 22 април 2014 г.

Kога е необходима рехабилитация в домашни условия ?



Има моменти в живота, когато наши близки са приковани към леглото за по-къс или по-дълъг период от време. Тогава домашната рехабилитация е уместната форма за терапия при всеки пациент, който е изправен пред някои обективни и субективни препятствия. Особено подходяща е за хора на които се налага по-продължително лечение и възстановяване. 
Виж повече...



Нашите статии дават  обща информация за здравето  на  достъпен език. Информацията не може в никакъв случай да замени консултацията с лекар, диагноза и лечение. За поставяне на диагноза и лечение винаги се консултирайте с лекар. Социомед Консултинг не носи отговорност за предприето самолечение, и поставяне на диагноза  на основа публикации.

вторник, 15 април 2014 г.

Организиране на тържество за възрастни в домашни условия

За предстоящо тържество и комфорта на вашите близки  можем да предложим в домашна обстановка
            виж повече...


 Нашите статии дават  обща информация за здравето  на  достъпен език. Информацията не може в никакъв случай да замени консултацията с лекар, диагноза и лечение. За поставяне на диагноза и лечение винаги се консултирайте с лекар. Социомед Консултинг не носи отговорност за предприето самолечение, и поставяне на диагноза  на основа публикации.

Някои храни могат да ни помогнат в борбата с главоболието

Най-често за главоболие се предписват хапчета и много сън, но има и храни, които могат да помогнат в борбата с главоболието

Бадемите, кафето и спанакът облекчават главоболието

Бадеми
Магнезият в ядките отпуска кръвоносните съдове. Повишете приема и на други храни богати на този минерал като банан, авокадо и кафяв ориз.
Пържени картофи
Някои учени смятат, че калият играе важна роля за предотвратяване на главоболието. Пържените картофи са богати на калий. По принцип пържените картофи не са полезна храна и е добре да се избягват, но ако имате главоболие и то не ви минава, можете да пробвате и с тях.
Пикантни подправки
Алкохолът е чест причинител на главоболие и на проблеми със синусите. Ако имате запушени горни дихателни пътища, то лютата храна може да ви помогне.
Кафе

Кофеинът облекчава главоболието, причинено от ниско налягане и махмурлук, но кафето е естествен диуретик, което означава, че ще се дехидратирате, ако прекалите с него и болката може да се влоши. Една чаша е достатъчна.
Сок от спанак срещу главоболие


Спанак

Спанакът е пълен с витамини и минерали, които облекчават мигрената. Порция спанак съдържа 24 мг магнезий и 167 мг калий. Най-добре е да го ядете суров, да го направите на каша или сок.



 e-zdravey.com/bg



Нашите статии дават  обща информация за здравето  на  достъпен език. Информацията не може в никакъв случай да замени консултацията с лекар, диагноза и лечение. За поставяне на диагноза и лечение винаги се консултирайте с лекар. Социомед Консултинг не носи отговорност за предприето самолечение, и поставяне на диагноза  на основа публикации.

вторник, 8 април 2014 г.

Закуска за здраво сърце



Закуска за здраво сърце

Пълнозърнестите храни и плодовете са само част от правилните избори.

здраве.bg

Пропускането на закуската е директно свързано с по-голяма обиколка на талията, по-високо ниво на инсулина, повишен общ и „лош” LDL холестерол, т.е. с по-голям риск за сърцето и кръвоносните съдове. Пропускането на първото хранене за деня води до повишени нива на триглицеридите и пикочната киселина, както и до снижение на „добрия” HDL холестерол. Всичко това са доказани рискови фактори за сърдечно-съдовото здраве.

Да се пропуска закуската от години се превърна в тревожна тенденция - по много причини:
- липса на време,
- все повече хора работят далеч от дома си,
- мнозина вярват, но погрешно, че така ще отслабнат.

Консумирането на здравословна закуска се отразява благоприятно на диетата като цяло. Достатъчният прием сутрин на макронутриенти въздейства благоприятно на здравето и води до по-малка нужда от прием на повече калории през останалата част от деня, спомагайки за свалянето на излишните килограми и осигурявайки по-добро здраве на сърцето.

Подходящите варианти за закуска полезна за сърцето включват пълнозърнести храни, ядки, нискомаслени млечни продукти или пилешко месо, плодове. Такава закуска е богата на антиоксиданти, полезни полизахариди и протеини, съдържа малко калории и вредни мазнини. Освен това тя е и правилната комбинация от храни, доказано полезна за сърцето и кръвоносните съдове.

Можем да избираме свободно между овесени ядки, пълнозърнест хляб или различните зърнени закуски. Сред плодовете особено препоръчителни са:
- банани,
- ягоди,
- боровинки,
- портокали,
- ананаси,
- ябълки и др.

За да избегнем пикове в нивото на инсулина/кръвната захар, е по-добре да изядем един плод, отколкото да изпием сока от него. Можем да добавим и нискомаслени млечни продукти, да обогатим закуската си с орехи, слънчогледово и ленено семе, други несолени ядки.

Подходяща възможност за закуска е дори омлет - от едно яйце или само от белтък. Яйцата можем да консумираме също на очи или сварени.



 Нашите статии дават  обща информация за здравето  на  достъпен език. Информацията не може в никакъв случай да замени консултацията с лекар, диагноза и лечение. За поставяне на диагноза и лечение винаги се консултирайте с лекар. Социомед Консултинг не носи отговорност за предприето самолечение, и поставяне на диагноза  на основа публикации.

петък, 4 април 2014 г.

Доставка на храна.

Искате вкусна и прясно приготвена храна всеки ден за Вас или Вашите родители, но нямате време за това?

можете да видите повече тук.

Нашите статии дават  обща информация за здравето  на  достъпен език. Информацията не може в никакъв случай да замени консултацията с лекар, диагноза и лечение. За поставяне на диагноза и лечение винаги се консултирайте с лекар. Социомед Консултинг не носи отговорност за предприето самолечение, и поставяне на диагноза  на основа публикации. 

Един грейпфрут дневно намалява холестерола


Червеният е за предпочитане.

здраве.bg

Изяждайте по един грейпфрут дневно - това значително намалява нивото на холестерола и, като следствие, риска от сърдечно-съдови заболявания. Такъв съвет дават израелски учени от университета на Йерусалим.

В изследването са участвали пациенти, които наскоро са преживели сърдечна операция - коронарно шунтиране. Тези мъже и жени са имали високи нива на холестерол и липиди, поради което организмът не реагирал адекватно на медикаментите за заздравяване на раните.

Пациентите били разделени на три групи. Тези от първата група изяждали по един червен грейпфрут на ден, втората група - по един жълт, а на третата група изобщо не били давани грейпфрути. Експериментът продължил 30 дни.

Резултатите показали, че при пациентите, получаващи грейпфрути, нивата на липидите и холестерола значително се снижили, докато при другите не били отбелязани никакви промени.

Другият констатиран факт бил, че червеният грейпфрут се оказал по-ефективен, което учените обясняват с по-голямото количество антиоксиданти, съдържащи се в него.(а)

Нашите статии дават  обща информация за здравето  на  достъпен език. Информацията не може в никакъв случай да замени консултацията с лекар, диагноза и лечение. За поставяне на диагноза и лечение винаги се консултирайте с лекар. Социомед Консултинг не носи отговорност за предприето самолечение, и поставяне на диагноза  на основа публикации.

Ползата от лененото масло



Омега-3, 6, 9 и още...  
здраве.bg

По своето съдържание на ненаситени мастни киселини лененото масло се доближава до рибеното. Някои съвременните изследвания показват, че употребата на ленено масло може да намали риска от инсулт с до 37%.

В народната медицина то се използва за лечението на глисти, различни язви и киселини.
Медицината го определя като полезно срещу заболявания като диабет, атеросклероза, исхемична болест на сърцето и други.
Ако сте решили да използвате лененото масло, препоръчва се дневната му доза да е 1-2 супени лъжици.

То съдържа витамин F (46%), който не се синтезира в организма, ценни киселини, голямо количество витамини А и Е, калий, магнезий, цинк, протеини, фибри и други биологично активни вещества, необходими за здравословното хранене.

Най-важните компоненти на лененото масло са мастните киселини: Омега-3 (60%), Омега-6 (20%), Омега-9 (10%) и други ненаситени мастни киселини (10%).

Омега-3 киселините присъстват в достатъчно количество единствено в рибеното и в лененото масло. Затова тези масла притежава специфична миризма, която е гаранция за високо качество и чистота (т.е. няма други примеси).

Смята се, че всекидневната употреба на ленено масло способства за профилактиката на сърдечните пристъпи, инсулта, инфаркта, намаляване на артериалното налягане, намаляване на риска от развитие на рак на гърдата и правото черво, понижаване на честотата на диабетична невропатия.

Лененото масл
o облекчава и протичането на пременструалния синдром и периода на менопаузата при жените, подобрява състоянието на кожата и косата, укрепва нервната система, работата на бъбреците. То способства за повишаването на остротата на зрението и за лечението на астма.

Лененото масло може да се приема в чист вид, но може и да се смесва с мед, плодове или сиропи.(а)






Нашите статии дават  обща информация за здравето  на  достъпен език. Информацията не може в никакъв случай да замени консултацията с лекар, диагноза и лечение. За поставяне на диагноза и лечение винаги се консултирайте с лекар. Социомед Консултинг не носи отговорност за предприето самолечение, и поставяне на диагноза  на основа публикации.



Тест: Заплашва ли ви диабет?


Отговорите на няколко въпроса ще ви помогнат да разберете предразположени ли сте.

здраве.bg

Диабетът е не само неприятно, но и може да се превърне в изключително опасно заболяване, което да доведе до слепота, ампутация на краката и инфаркт. за съжаление, някои страдащи от диабет разбират за тежките последици от това заболяване, едва на етап когато вече са нанесли необратими увреждания на здравето си.

Предлагаме ви тест, който ще ви помогне да определите дали и доколко сте застрашени от диабет.

1. Над 40 години ли сте?
а. Не.
б. Да.
в. Моите 40 са вече в миналото.

2. Какво е вашето тегло?
а. Съответства на моя ръст.
б. Превишава нормата с няколко килограма
в. Отдавна престанах да се тегля.

3. Често ли ви измъчва жажда?
а. Не пия повече от обичайното.
б. В последно време пия повече.
в. Постоянно съм жаден.

4. Има ли болни от диабет във вашето семейство?
а. Не, доколкото знам.
б. Далечен роднина.
в. Един от членовете на семейството ми страда от диабет.

5. Усещате ли умора?
а. Не, работя “като вечен двигател”.
б. Понякога чувствам изнемогване.
в. Силите ме напуснаха.

6 Как сте със зрението?
а. Не се оплаквам.
б. Понякога виждам предметите размазани.
в. Скоро ще ми трябва водач за слепи.

7. Често ли ходите нощем до тоалетната?
а. Не.
б. Веднъж през нощта.
в. Вече отъпках пътя до тоалетната.

8. Сърбят ли ви гениталиите?
а. Не.
б. Понякога.
в. Постоянно и това ме смущава.

9 Имахте ли висока захар по време на бременността?
а. Бях напълно здрава.
б. Нивото на захар беше малко високо.
в. Лекарите казаха, че имам диабет на бременните.

10.Родихте ли едро бебе?
а. Не.
б.То беше малко над очакванията.
в. Да, истински гигант.

11. Имате ли проблеми с ерекцията?
а. Не, абсолютно никакви.
б. В последно време охладнях към секса.
в. Използвам спалнята само за сън.

12. Бързо ли ви зарастват раните на пръстите на краката?
а. За няколко дни като на куче.
б. Иска ми се да е по-бързо....

в. Медицината тук е безсилна.

13. Чувствате ли се заситени след няколко лъжици храна?

а. Не, мога още да ям.

б. Не виждам смисъл да ям повече, отколкото към свикнал.

в. Да, бързо се нахранвам.

Отговори:

Ако основно сте отговорили с “А”, за вас рискът от диабет не е голям. Ако преобладават отговори “Б”, някои от признаците на болестта са налице и си проверете захарта. Ако сте посочили много пъти “В”, вие показвате почти всички признаци на диабет.

 Нашите статии дават  обща информация за здравето  на  достъпен език. Информацията не може в никакъв случай да замени консултацията с лекар, диагноза и лечение. За поставяне на диагноза и лечение винаги се консултирайте с лекар. Социомед Консултинг не носи отговорност за предприето самолечение, и поставяне на диагноза  на основа публикации

четвъртък, 3 април 2014 г.

Каква грижа да полагаме за възрастните хора?

Всеизвестно е мнението, че възрастните хора са като малките деца – имат нужда от допълнително и специално внимание. Също като към малчуганите към тях трябва да се отнасяме с повече търпение и снизхождение. Ако се налага да гледате ваш роднина, който е болен, най-добре предварително посетете лекуващия го лекар и се осведомете подробно за особеностите на заболяването му, препоръчителен дневен режим, подходяща диета, схема на приеманите от него лекарства, график на профилактичните прегледи. Така ще бъдете сигурни, че наистина ще му помогнете и няма да му навредите. Ето някои изпитани малки съвети за гледането на възрастен болен:                                    

 можете да научите повече тук



 Нашите статии дават  обща информация за здравето  на  достъпен език. Информацията не може в никакъв случай да замени консултацията с лекар, диагноза и лечение. За поставяне на диагноза и лечение винаги се консултирайте с лекар. Социомед Консултинг не носи отговорност за предприето самолечение, и поставяне на диагноза  на основа публикации.