Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

четвъртък, 23 февруари 2017 г.

Тест: Заплашва ли ви диабет?

Отговорите на няколко въпроса ще ви помогнат да разберете предразположени ли сте.

здраве.bg


Диабетът е не само неприятно, но и може да се превърне в изключително опасно заболяване, което да доведе до слепота, ампутация на краката и инфаркт. за съжаление, някои страдащи от диабет разбират за тежките последици от това заболяване, едва на етап когато вече са нанесли необратими увреждания на здравето си.

Предлагаме ви тест, който ще ви помогне да определите дали и доколко сте застрашени от диабет.

1. Над 40 години ли сте?
а. Не.
б. Да.
в. Моите 40 са вече в миналото.

2. Какво е вашето тегло?
а. Съответства на моя ръст.
б. Превишава нормата с няколко килограма
в. Отдавна престанах да се тегля.

3. Често ли ви измъчва жажда?
а. Не пия повече от обичайното.
б. В последно време пия повече.
в. Постоянно съм жаден.

4. Има ли болни от диабет във вашето семейство?
а. Не, доколкото знам.
б. Далечен роднина.
в. Един от членовете на семейството ми страда от диабет.

5. Усещате ли умора?
а. Не, работя “като вечен двигател”.
б. Понякога чувствам изнемогване.
в. Силите ме напуснаха.

6 Как сте със зрението?
а. Не се оплаквам.
б. Понякога виждам предметите размазани.
в. Скоро ще ми трябва водач за слепи.

7. Често ли ходите нощем до тоалетната?
а. Не.
б. Веднъж през нощта.
в. Вече отъпках пътя до тоалетната.

8. Сърбят ли ви гениталиите?
а. Не.
б. Понякога.
в. Постоянно и това ме смущава.

9 Имахте ли висока захар по време на бременността?
а. Бях напълно здрава.
б. Нивото на захар беше малко високо.
в. Лекарите казаха, че имам диабет на бременните.

10.Родихте ли едро бебе?
а. Не.
б.То беше малко над очакванията.
в. Да, истински гигант.

11. Имате ли проблеми с ерекцията?
а. Не, абсолютно никакви.
б. В последно време охладнях към секса.
в. Използвам спалнята само за сън.

12. Бързо ли ви зарастват раните на пръстите на краката?
а. За няколко дни като на куче.
б. Иска ми се да е по-бързо....

в. Медицината тук е безсилна.

13. Чувствате ли се заситени след няколко лъжици храна?

а. Не, мога още да ям.

б. Не виждам смисъл да ям повече, отколкото към свикнал.

в. Да, бързо се нахранвам.

Отговори:

Ако основно сте отговорили с “А”, за вас рискът от диабет не е голям. Ако преобладават отговори “Б”, някои от признаците на болестта са налице и си проверете захарта. Ако сте посочили много пъти “В”, вие показвате почти всички признаци на диабет.

 Нашите статии дават  обща информация за здравето  на  достъпен език. Информацията не може в никакъв случай да замени консултацията с лекар, диагноза и лечение. За поставяне на диагноза и лечение винаги се консултирайте с лекар. Социомед Консултинг не носи отговорност за предприето самолечение, и поставяне на диагноза  на основа публикации


вторник, 14 февруари 2017 г.

Професионално и етично задължение на социалния асистент



                                                        Професионална компетентност

 Професионално и етично задължение на социалния асистент е да се грижи за потребителите, като максимално използва своите професионални умения и знания.
Той носи пълната отговорност за качеството на услугите, които извършва. Социалният асистент е задължен да работи в рамките на своята професионална компетентност, произтичаща от обучението и опита му. Например: дори да има представа как се поставя инжекция, той няма право да ги извършва в рамките на професионалната роля на социален асистент. Същото правило важи и за всяка друга дейност, излизаща извън регламентираните (например да влиза в ролята на лекар и да поставя диагнози, на психолог, на адвокат и.т.н.). 
Неетично е и да дава погрешна информация за своята квалификация, образование или опит.
Отговорност на социалния асистент е да спазва професионалните граници и да не встъпва в непрофесионални отношения с потребителя (например интимни връзки, връзки свързани с материални интереси). Спазването на границите означава и стриктно разграничаване на изявленията и действията като обикновен човек и като представител на професията „социален асистент„ например, от позицията на обикновен човек е нормално да се дават съвети и препоръки. Като социален асистент тези действия трябва да са много премерени. Даването на съвети крие риска от изграждане на неравностойни и зависими отношения между потребителя и социалния асистент.

 
Рискови фактори при спазване на професионалните граници
-          Смесване на ролите – социалният асистент възприема потребителя като свой близък (например като майка), а потребителят вижда в лицето на социалния асистент своя дъщеря, например.
-          Неразбиране или изкривяване на работните взаимоотношения – например, когато социалният асистент възприема потребителя като свой работодател и приема, че от него зависи дали ще запази работата си.
-          Криворазбрана етика – когато социалният асистент има разбирането, че ако не задоволи всички нужди и желания на потребителя (като поема отговорности извън рамките на професията), ще бъде ”лош човек”
-          Влизане в ролите на „спасител“ и „жертва“ – социалният асистент изхожда от разбирането, че без неговата помощ потребителят няма да може да живее.

Умения за осъществяване на професионални контакти
Работата на социалните асистенти предполага непрекъснато партниране с различни институции и специалисти. Това са близките на потребителя, както и професионалисти, които предоставят подкрепа в различни житейски ситуации. Социалният асистент трябва да умее да поддържа дългосрочни професионални контакти при грижите си за потребителите с:
-          Организацията, която е доставчик на социалните услуги;
-          Общинска администрация
-          Пенсионна служба;
-          Болници и други здравни заведения;
-          Лични лекари, психолози;
-          Други доставчици на социални и допълващи услуги за хора в риск на територията на общината.


Пряк контрол върху работата на социалния асистент извършва неговият работодател, в случая Социомед Консултинг,  с цел подобряване качеството на услугите, предоставяни от социалния асистент. Близките на потребителя да предоставят обратна информация за работата на социалния асистент към фирмата и  как може да се подобри тяхното   предоставяне.