Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

събота, 24 януари 2015 г.

Какво да направим за да се препазим от инсулт?

Ако спазваме някои  правила, в голяма степен можем да се предпазим от мозъчен инсулт.

1. Редовно да се следи и да се регулира кръвното налягане. Много важно е проблемите с кръвното налягане да се третират адекватно през цялата година, т.е. да се вземат мерки съобразно промените в него през всеки един сезон. По този начин се избягва особено повишаването на риска за здравето през студените месеци, когато хипертониците са по-уязвими.

2. Злоупотребата с цигари и алкохол е доказано вредна - справете с този психологически проблем, това е въпрос само на воля и самоуважение!  

3. Злоупотребата с мазнини, сол и наднорменото тегло са един от най-опасните рискови фактори за българина. през зимата човек е склонен да употребява повече по-солени храни, а както е известно солта е пряко свързана с нивото на кръвното налягане.

ИЗБЯГВАЙТЕ: въпреки особеностите на националната ни кухня: сланина, шкембе-чорба, зелева-чорба, луканка, пушени гърди, карантия, туршия. Използувайте растително олио и пресни плодове и зеленчуци, салати и пийте по 1.5 литър минерална вода дневно. Въведете един вегетариански или гладен ден в седмицата и го спазвайте абсолютно стриктно.

  4. Здравословен двигателен режим който да бъде умерен и приятен  -   минимум 30 минути дневно ходене, разходки, фитнес на открито,  плуване, умерени физически натоварвания. Преумората и претоварването винаги са вредни за организма.  Почивайте всеки ден общо по 1/2 час (най- добре в легнало или отпуснато положение на тялото в удобен стол), независимо къде се намирате и с какво се занимавате. Продължителното умствено напрежение и безсънието, особено подкрепено от стимулиращи средства – кафе, кола, тонизиращи напитки и синтетични витамини, почти сигурно води до изчерпване и до срив.

5. Стресът  е един от основните фактори, застрашаващи психичното и физическото ни здраве.  Стресът като последствие от съвременния начин на живот, различните състояния на несигурност, служебни или семейни кризи, притеснения от икономически характер, безработица, раздяла и други могат значително да влошат психологичните проблеми и хроничните заболявания. Превъзходна “противоотрова” срещу стреса например е витамин В. Доказано е, че неговият недостиг води до депресия и нервни разстройства. Големи дози витамин В се съдържа в млечните продукти, яйцата, зелените зеленчуци, ядките, бананите. Затова, ако искате да си оправите настроението, по-добре изяжте един банан или шепа ядки, отколкото парче торта. Диетолозите съветват също сутрин да се закусва с овесени ядки, които са отлично средство срещу  стреса.

       Изпитвайте удоволствие от всичко, което вършите и го правете докато ви е приятно. Щом усетите досада и  умора спрете веднага!  Здравето е хонорар на мъдрите!

Нашите статии дават  обща информация за здравето  на  достъпен език. Информацията не може в никакъв случай да замени консултацията с лекар, диагноза и лечение. За поставяне на диагноза и лечение винаги се консултирайте с лекар. Социомед Консултинг не носи отговорност за предприето самолечение, и поставяне на диагноза  на основа публикации.

 Ако имате близък с подобни проблеми, вижте грижи за болен в нашият сайт.